Veel gestelde vragen

Vaak gegeven antwoorden

Vandaag geopend: 10:00 – 16:00 uur

Algemeen

Is GaiaZOO open?
GaiaZOO is dagelijks geopend vanaf 10.00 uur. Kijk op Vandaag in GaiaZOO voor de meest actuele openingstijden.
Moet ik in het bezit zijn van een coronatoegangsbewijs voor een bezoek aan GaiaZOO?
Momenteel vraagt GaiaZOO niet naar een coronatoegangsbewijs bij het betreden van de ZOO.
Moet ik in GaiaZOO een mondmasker dragen?
Op dit moment is het dragen van een mondkapje in GaiaZOO en de binnenlocaties in GaiaZOO én het houden van 1,5 meter afstand niet meer verplicht.
Waar kan ik zien of de restaurants en de souvenirwinkel geopend zijn?
Bij binnenkomst in GaiaZOO wordt er vermeld welke horecagelegenheden er die dag geopend zijn. Neem ook een kijkje op GaiaZOO.nl/vandaag voor de geopende horeca. Onze souvenirshop is dagelijks geopend vanaf 11.00 uur.
Zijn alle speelgelegenheden geopend?
De WaterSpeelplaats, JungleTour, Speeltuin Acacia, DinoDome, SavannaTour en TreeTopTour zijn geopend. * Voor alle locaties/speelgelegenheden geldt dat deze gesloten kunnen worden bij bepaalde weersomstandigheden, een calamiteit of noodzakelijk onderhoud.
Zijn honden toegestaan?
Huisdieren zijn in verband met de veiligheid van onze dieren niet toegestaan. De enige uitzondering hierop zijn assistentiehonden. Onder bepaalde voorwaarden mag een assistentiehond mee naar binnen. Neem altijd eerst contact met ons op via info@GaiaZOO.nl. GaiaZOO kan geen opvang bieden voor (huis)dieren van bezoekers. Het achterlaten van huisdieren in de auto zal altijd leiden tot het informeren van de politie over dit feit.
Zijn er in GaiaZOO kluisjes te huur?
In GaiaZOO zijn geen kluisjes.
Welk adres kan ik in mijn navigatiesysteem invoeren om bij GaiaZOO te komen?
GaiaZOO – Gaiaboulevard 1 Kerkrade.
Zijn er laadpalen beschikbaar, om mijn voertuig op te laden?
Ja, er zijn op de bezoekersparkeerplaats tien parkeerplaatsen beschikbaar voor het opladen van je voertuig.
Heeft GaiaZOO een fietsenstalling?
Er is een mogelijkheid voor het stallen van je fiets. De fietsenstalling is niet overdekt en niet bewaakt. GaiaZOO heeft geen mogelijkheid om elektrische fietsen op te laden.
Hoe meld ik me aan voor het ontvangen van de GaiaZOO nieuwsbrief?
Je kunt je aanmelden voor de nieuwsbrief via deze pagina.

Tickets

Hoe reserveer ik mijn bezoek?
Je kunt vooraf, online een ticket met vroegboekkorting boeken, zo kunnen wij de bezoekersstromen beter reguleren. Bezoek je GaiaZOO met een kindje jonger dan drie jaar? Dan vragen wij je om online ook een gratis kinderticket te reserveren. Koop jij liever een ticket aan de kassa, dan is dat ook mogelijk. Abonnementhouders kunnen op de dag van hun bezoek met hun abonnementenpas naar de bezoekerscontrole komen.
Moet ik mijn e-tickets printen?
Toegang tot de ZOO is mogelijk op vertoon van geprint e-ticket, maar de tickets kunnen ook vanaf een tablet/smartphone gescand worden. De streepjescodes moeten wel duidelijk zichtbaar zijn.
Het lukt mij niet om op het gereserveerde tijdslot aanwezig te zijn, wat moet ik doen?
GaiaZOO probeert door middel van tijdsloten de bezoekersstromen beter te reguleren. We vragen je om je hier zo goed mogelijk aan te houden. Mocht je wegens omstandigheden vroeger of later komen, dan blijft je ticket geldig.
Ik heb een ticket, maar wil mijn bezoek verzetten. Wat moet ik doen?
Online aangekochte tickets worden niet gerestitueerd. Voor tickets rechtstreeks aangeschaft via GaiaZOO kun je tot 48 uur voor je bezoekdag een verzoek indienen bij Global Ticket (ticketsupport@GaiaZOO.nl of via +31 (0)45 203 1170) voor het wijzigen van je bezoekdatum en aankomsttijd.
Hoe kan ik een dagticket kopen om cadeau te doen aan iemand anders?
Je kunt online een cadeaukaart voor een dagje GaiaZOO aankopen. Je ontvangt een voucher om cadeau te doen, die door de ontvanger online kan worden ingewisseld. Giftcards zijn geldig tot een jaar na aanschaf. Kijk voor meer informatie op GaiaZOO.nl/Cadeau.
Mijn vraag over tickets staat niet tussen de veel gestelde vragen. Waar kan ik met mijn vraag terecht?
Stel je vraag via ticketsupport@GaiaZOO.nl of via +31 (0)45 203 1170.

Kortingen

Krijg ik korting op mijn verjaardag?
Het is momenteel niet mogelijk om korting te krijgen op je verjaardag.
Ik heb een abonnement van een ander park/dierentuin en wil gebruik maken van mijn abonnementhouderskorting bij GaiaZOO.
Onze entreekassa is geopend voor het verzilveren van partnerkortingen. Het bezoeken van GaiaZOO via een partnerpark* vindt plaats op basis van het tonen van jouw geldige abonnement aan de kassa van GaiaZOO. Vooraf entreetickets aanschaffen is dus niet nodig. Parkeertickets kunnen ook bij de entreekassa gekocht worden. * raadpleeg voor de voorwaarden altijd de website van het partnerpark
Ik heb een GaiaZOO giftcard voor een gratis dagentree, mag ik die inleveren?
Je kunt hiervoor terecht in onze ticketshop voor het verzilveren van giftcards. Op deze pagina kun je jouw giftcard inwisselen voor een dagticket en eventuele extra losse dagtickets.
Ik heb een cadeaubon voor een jaarabonnement, een vrijkaart van GaiaZOO, ledenpas of een kortingsbon van GaiaZOO, mag ik die inleveren?
Je kunt hiervoor terecht bij onze fysieke kassa zonder vooraf entreetickets aan te schaffen.

Diervragen

Mogen de dieren worden geaaid?
Het is in GaiaZOO niet toegestaan om de dieren aan te raken. Dit om de veiligheid/gezondheid van mens én dier te waarborgen.
Mogen de dieren worden gevoerd?
Het voeren van dieren is niet toegestaan. Alle dieren hebben een specifiek afgestemd dieet. Wel zijn er op bepaalde tijdstippen leuke, educatieve voederpresentaties die kunnen worden bijgewoond.
Zijn er voederpresentaties?
Alle dier(voeder)presentaties vind je op het dagprogramma.
Zijn alle dieren te zien?
Hier vind je een overzicht van de onderhoudswerkzaamheden en de dieren die (tijdelijk) niet zichtbaar zijn. Kun je een bepaald dier even niet vinden in het verblijf? Bekijk dan ook de bordjes met kijk-tips!
Staat je vraag over de dieren in GaiaZOO er niet bij?
Als je vraag er niet bij staat, kun je contact met ons opnemen via info@GaiaZOO.nl.

GaiaZOO abonnement

Wat houdt de introduceekorting in? Hoe kan ik hier gebruik van maken en wat zijn de voorwaarden?
Als abonnementhouder ontvang je in het betreffende kalenderjaar 50% korting op het reguliere kassatarief voor maximaal 4 personen (introducés) per bezoekdag. Jij als abonnementhouder kunt online of aan de kassa de introduceetickets bestellen en deze dienen direct betaald te worden. De korting is niet te combineren met andere acties/kortingen en je dient samen met jouw introducé(es) het park te bezoeken. Het is dus niet mogelijk om je abonnement mee te geven aan een introducee die zonder jou het park met korting wilt bezoeken.
Wat is de ingangsdatum van het GaiaZOO abonnement?
Bij het afsluiten van een nieuw GaiaZOO abonnement is de datum van afsluiten tevens de ingangsdatum. Bij het afsluiten van een abonnementsverlenging wordt het nog lopende abonnement verlengd met 365 dagen, vanaf de dag dat het abonnement afloopt. Bij een cadeauvoucher voor een nieuw abonnement heeft de begunstigde vanaf het aankopen van de voucher een jaar de tijd om deze te verzilveren aan de kassa van GaiaZOO.
Hoelang is mijn GaiaZOO abonnement geldig? Mag ik GaiaZOO met mijn abonnement onbeperkt bezoeken?
Het jaarabonnement is 365 dagen (en in geval van een schrikkeljaar 366 dagen) geldig. Men mag in deze periode onbeperkt het park bezoeken. In geval van evenementen en activiteiten, georganiseerd door GaiaZOO, staat in de evenementenkalender beschreven of abonnementhouders wel of niet kosteloos kunnen deelnemen.
Krijg ik als GaiaZOO abonnementhouder korting op parkeren?
Voor abonnementhouders is er op vertoon van hun geldige abonnementspas aan onze entreekassa een parkeerstrippenkaart à 40,- voor 10x parkeren tegen een tarief van 4,- per keer. Deze parkeerstrippenkaart is te gebruiken zolang je abonnement loopt. Via de webshop en kassa is ook een los parkeerticket verkrijgbaar voor 6,-.
Ik heb online een abonnement of abonnementsverlenging afgesloten of ben dit van plan. Hoe kom ik in het bezit van mijn persoonlijke GaiaZOO abonnementspas?
Bij een verlenging hoef je niets te doen. Je huidige abonnement wordt met 365 dagen verlengd en je huidige pas kun je blijven gebruiken. Bij een nieuw abonnement gaat het door jouw online aangeschafte abonnement in vanaf de aankoopdatum. Op de eerstgeplande bezoekdag toon je jouw bevestigingsmail aan de dagkassa. Dit mag je zowel op je mobiele telefoon als uitgeprint laten zien. Je hoeft geen pasfoto mee te nemen: wij maken ter plekke een foto voor op de abonnementspas. Je ontvangt de pas vervolgens direct.
Ik wil mijn abonnementspas komen ophalen, maar niet alle gezinsleden die een online abonnement hebben gekocht kunnen zich die dag melden aan de kassa. Hoe verloopt het verzilveren verder?
Het is geen probleem als niet iedereen meekomt. Wij kunnen het pasje voor de overige personen later aanmaken.
Is een GaiaZOO abonnement persoonsgebonden?
Ja, een jaarabonnement is persoonsgebonden en niet overdraagbaar.
Ik wil een partner-attractie met korting bezoeken. Wat moet ik meenemen en wat zijn de voorwaarden?
Je dient je geldige abonnementspas mee te nemen bij een bezoek aan een partner-attractie. Kijk van tevoren altijd op deze website of er aanvullende voorwaarden gelden.
Zijn de voordelen die ik ontvang bij mijn abonnement alleen voor mijzelf geldig of kunnen niet-abonnementhouders hier ook gebruik van maken?
Deze voordelen zijn enkel geldig voor de abonnementhouder. Een abonnementspas is persoonsgebonden en niet overdraagbaar.
Hoe licht ik GaiaZOO in wanneer er sprake is van overlijden van de abonnementhouder?
Neem contact met ons op via +31(0)45 567 60 70 of per e-mail via: info@GaiaZOO.nl. De resterende looptijd van het abonnement van de overledene mag door iemand anders worden overgenomen. Indien de betreffende persoon al een lopend abonnement van GaiaZOO heeft, verlengen wij zijn/haar abonnement met de resterende looptijd. Dit regelen we voor je bij onze kassa.
Mijn kind is jonger dan 3 en heeft nog geen pasje. Wat moet ik doen?
Kinderen van 0 t/m 2 jaar kunnen bij de kassa kosteloos een abonnement voor de allerkleinste afsluiten. Je kunt dit online aanschaffen via Mijn.GaiaZOO.nl of bij onze kassa.
Kan ik iemand een jaarkaart cadeau doen?
Je kunt online een cadeaukaart kopen voor een jaar GaiaZOO. Je ontvangt een voucher om cadeau te doen, welke bij de GaiaZOO kassa kan worden ingewisseld (dit geldt voor zowel nieuwe abonnementen als verlengingen).
Ik wil mijn abonnement verlengen, maar ben een maand of langer geen abonnementhouder geweest. Is dit mogelijk?
Het is alleen mogelijk om een abonnement te verlengen indien het nog actief is, of in ieder geval niet langer dan een maand verlopen is. Gegevens van mensen waarvan het abonnement is verlopen, kunnen in de meeste gevallen opnieuw geactiveerd worden bij de aanschaf van een nieuw abonnement aan de kassa. Let op: de nieuwprijs is van toepassing op dit abonnement.
Ik heb een GaiaZOO-abonnement. Hoe kom ik in het bezit van de bijbehorende Voordeelfolder?
Je hebt geen voordeelfolder nodig. De partners, de voordelen en de voorwaarden worden gecommuniceerd op de website. Kijk altijd van tevoren op onze website welke voorwaarden er gelden bij onze partners. Het aanbod kan wisselen, dat maakt het extra leuk om deze pagina regelmatig te bezoeken!
Wat houdt de 365 dagen garantie in?
Ook in 2023 verstrekken wij een 365 dagen coronagarantie. Mocht GaiaZOO in de toekomst de poorten tijdelijk moeten sluiten, dan kun je ervoor kiezen om de gemiste dagen aan de afloopdatum van je abonnement toe te laten voegen. Ook blijft de optie bestaan om GaiaZOO te steunen en van deze compensatie af te zien. Je bent zo gegarandeerd van 365 dagen onbezorgd en veilig bezoek aan GaiaZOO.
Kan ik het abonnement van iemand anders verlengen? Ook als diegene niet op hetzelfde adres woont als ik?
Je kunt het beste via de cadeauwebshop een cadeauvoucher aanschaffen. Controleer s.v.p. zelf vooraf of de begunstigde in het bezit is van een actief GaiaZOO-abonnement om te voorkomen dat er tijdens het verzilveren van de cadeauvoucher bij de kassa bijbetaald moet worden. Wij mogen dit vanwege privacy redenen niet voor je opzoeken.
Kunnen verenigingen of bedrijven ook abonnementen afsluiten als kerstcadeau voor personeel?
Dat is mogelijk! Je kunt hiervoor contact met GaiaZOO opnemen via reserveringen@GaiaZOO.nl.

Mijn.GaiaZOO.nl (abonnementhoudersportaal)

Hoe schaf ik een abonnement aan?
Het aanschaffen van een abonnement is online mogelijk via Mijn GaiaZOO of fysiek aan onze dagkassa. Om online een nieuw GaiaZOO abonnement aan te schaffen, heb je een Mijn GaiaZOO account nodig. Hierin worden jouw gegevens die we nodig hebben voor je abonnement (en eventueel je gezinsleden) veilig opgeslagen. De registratie van jouw account is heel eenvoudig.
  1. Ga naar https://mijn.gaiazoo.nl/login/
  2. Vul je e-mailadres in en klik op ‘Ik heb nog geen account’ en daarna op ‘Ik heb nog geen abonnement’.
  3. Vul nu alle verplichte velden in, accepteer de privacyverklaring en klik op ‘Opslaan’.
  4. Er wordt nu een activatie e-mail verzonden naar het door jou opgegeven e-mailadres. Controleer eventueel je postvak ongewenste mail. Klik in de e-mail op ‘Registratie voltooien’.
  5. Geef nu het gewenste wachtwoord op en klik op ‘Opslaan’. Nu is jouw registratie helemaal compleet en kun je een abonnement aanschaffen via Mijn GaiaZOO (voor jezelf en eventueel jouw gezinsleden).
Ik heb al een GaiaZOO abonnement, maar nog geen Mijn GaiaZOO account. Kan ik ook een Mijn GaiaZOO account aanmaken?
Ook als je wel al een abonnement hebt, dan kun je een Mijn GaiaZOO account aanmaken. Het voordeel hiervan is dat je dan jouw zaken daarna ook online kunt regelen.
  1. Ga naar https://mijn.gaiazoo.nl/login/
  2. Vul je e-mailadres in en klik op ‘Ik heb nog geen account’.
  3. Vul nu jouw gegevens in, je hebt hier ook je abonnementnummer nodig (dit vind je terug op jouw abonnementspas).
  4. Vul alle verplichte velden in, accepteer de privacyverklaring en klik op ‘Opslaan’.
  5. Er wordt nu een activatie e-mail verzonden naar het door jou opgegeven e-mailadres. Controleer eventueel je postvak ongewenste mail. Klik in de e-mail op ‘Registratie voltooien’.
  6. Geef nu het gewenste wachtwoord op en klik op ‘Opslaan’. Nu is jouw registratie helemaal compleet en heb je een Mijn GaiaZOO account. Je kunt in jouw profiel de afloopdatum van jouw abonnement inzien en jouw abonnement(en) online verlengen.
Ik heb online een abonnement of abonnementsverlenging afgesloten. Waarom heb ik geen bevestigingsmail ontvangen en wat moet ik doen?
De mogelijkheid bestaat dat de bevestigingsmail in je spamfolder of ongewenste berichten map is binnengekomen. Is het bedrag van je aankoop van je rekening afgeschreven? Dan kun je telefonisch contact met GaiaZOO opnemen via +31(0)45-567 60 70 of via info@gaiaZOO.nl.
Waar kan ik vinden wanneer mijn abonnement verloopt?
Via Mijn.GaiaZOO.nl kun je inloggen op je persoonlijke profiel in jouw “Mijn GaiaZOO omgeving” en je persoons- en abonnementsgegevens inzien, waaronder de afloopdatum van je abonnement(en). Het wijzigen van je persoonsgegevens kan ook via Mijn GaiaZOO.
Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?
Maak dan op Mijn.GaiaZOO.nl/login gebruik van de optie: ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt een e-mail in je inbox om een nieuw wachtwoord aan te maken.
Mijn e-mailadres of adres is gewijzigd. Moet ik dit doorgeven? Hoe kan ik deze wijziging(en) het beste doorgeven?
Wijzigingen van persoonsgegevens kun je aangeven op je persoonlijke profiel via Mijn.GaiaZOO.nl. In dit profiel kun je direct je gegevens wijzigen.