Bijzondere kick-off van samenwerking CITAVERDE College Heerlen en GaiaZOO

Datum: 21 februari 2018

KERKADE - CITAVERDE College uit Heerlen en GaiaZOO gaan een samenwerking aan. De organisaties hebben daarom afgelopen week de intentieverklaring ondertekend in de Kerkraadse dierentuin, die onlangs de titel ‘Het leukste uitje van Nederland’ in de wacht sleepte.

GaiaZOO CITAVERDE - Samenwerking

Beide partijen hebben veel raakvlak op het gebied van dier, duurzaamheid, milieu en groen. Het uitwisselen van kennis en leerlingen in contact brengen met het werkveld binnen regio Parkstad staan centraal. Leerlingen van het tot ‘excellent’ benoemde college uit Heerlen, zullen onder andere een educatief programma volgen bij GaiaZOO. Daarnaast willen beide organisaties samenwerken rondom thema’s als “Vergroening van de stedelijke omgeving”, bijen en diervoeding. Verder zullen medewerkers van GaiaZOO hun expertise overbrengen tijdens gastlessen op CITAVERDE College. Als kick-off van de samenwerking start CITAVERDE College een grote inzamelactie van oude mobiele telefoons, om samen met GaiaZOO het leefgebied van gorilla’s in Afrika te beschermen.

Inzamelactie
CITAVERDE College in Heerlen, een groene onderwijsinstelling, wordt een belangrijk inzamelpunt voor oude mobiele telefoons en cartridges. Deze producten bevatten de stof coltan, een grondstof die voorkomt in de bodem van het regenwoud in Centraal Afrika. Met de groeiende vraag naar coltan, wordt het leefgebied van gorilla’s in rap tempo vernietigd. Voor elke ingezamelde telefoon ontvangt Gaia Nature Fund, de natuurbehoudsstichting van GaiaZOO, een klein bedrag. Dit bedrag wordt geschonken aan een stichting die middels educatie bewustwording creëert bij de lokale bevolking en alternatieve werkzaamheden biedt. Ingezamelde telefoons en cartridges worden door het bedrijf Eeko© hergebruikt of milieuvriendelijk verwerkt, een win-win situatie dus!

Koop tickets online extra voordelig!

Het laatste nieuws uit GaiaZOO

Rode panda

Geen dag is hetzelfde als je met dieren werkt. Wil jij op de hoogte blijven van het wel en wee van de dieren in GaiaZOO?

Volg het nieuws! >

Je wordt binnen 3 seconden doorverwezen naar GaiaZOO