Veel gestelde vragen over je GaiaZOO abonnement

Heb je een vraag over (het afsluiten van) je GaiaZOO abonnement? Misschien vind je het antwoord hieronder!


Veel gestelde vragen

ACTIEVOORWAARDEN & PRAKTISCHE VRAGEN

1. Mijn abonnement verloopt niet tijdens de actieperiode maar later. Kan ik toch mijn abonnement verlengen tegen het actietarief?
Het is absoluut mogelijk om een nog lopend abonnement tegen het actietarief te verlengen. Je abonnement wordt vanaf de datum dat het verloopt met 365 dagen verlengd. 

2. Ik wil mijn abonnement verlengen tegen het actietarief, maar ben een jaar of langer geen abonnementhouder geweest. Is dit mogelijk?
Het is alleen mogelijk om een abonnement te verlengen indien het nog actief is, of in ieder geval niet langer dan een maand verlopen is. Gegevens van mensen waarvan het abonnement is verlopen, kunnen in de meeste gevallen opnieuw geactiveerd worden bij de aanschaf van een nieuw abonnement aan de kassa. Let op: de nieuwprijs is van toepassing op dit abonnement. 

3. Ik heb online een abonnement of abonnementsverlenging afgesloten. Waarom heb ik geen bevestigingsmail ontvangen en wat moet ik doen?
De mogelijkheid bestaat dat er een foutief e-mailadres is ingevoerd of dat de bevestigingsmail in je spamfolder of ongewenste berichten map is binnengekomen. Is het bedrag van je aankoop van je rekening afgeschreven? Dan kun je telefonisch contact met GaiaZOO opnemen via (0031) (0)45-567 60 70 of via info@gaiaZOO.nl. Je bent ook welkom aan de kassa voor hulp.

4. Ik wil graag weten wanneer mijn abonnement verloopt. Waar vind ik deze informatie?
Via Mijn.GaiaZOO.nl kun je inloggen op je persoonlijk profiel en je persoons- en abonnementsgegevens inzien, waaronder de afloopdatum van je abonnement(en). Het wijzigen van je persoonsgegevens kan ook via dit profiel.

5. Ik heb een abonnement of abonnementsverlenging afgesloten of ben dit van plan. Wat is de ingangsdatum van het abonnement en waar vind ik deze terug?
Bij het afsluiten van een nieuw GaiaZOO abonnement is de datum van afsluiten tevens de ingangsdatum. Bij het afsluiten van een abonnementsverlenging wordt het nog lopende abonnement verlengd met 365 dagen, vanaf de dag dat het abonnement afloopt.
Bij een cadeauvoucher voor een nieuw abonnement heeft de begunstigde vanaf het aankopen van de voucher een jaar de tijd om deze te verzilveren aan de kassa van GaiaZOO.
Bij een cadeauvoucher voor een abonnementsverlenging dient de begunstigde vóór 1 februari 2020 de cadeauvoucher bij de entreekassa te hebben verzilverd om de verlenging van 365 dagen te laten aansluiten op het huidig, lopende abonnement.

6. Ik heb online een abonnement of abonnementsverlenging afgesloten of ben dit van plan. Hoe kom ik in het bezit van mijn persoonlijke GaiaZOO abonnementspas? Moet ik bij mij eerste bezoek aan GaiaZOO een pasfoto meenemen?
Het door je online aangeschafte abonnement is ingegaan vanaf de aankoopdatum. Rekeninghoudend hiermee, dien je op de eerstgeplande bezoekdag aan GaiaZOO de bevestigingsmail die je is toegestuurd te tonen aan de entreekassa. Dit mag je zowel op je mobiele telefoon als uitgeprint laten zien. Je hoeft géén pasfoto mee te nemen: wij maken ter plekke een foto voor op de abonnementspas. Je ontvangt de pas vervolgens direct en kan tevens gelijk het park bezoeken.

7. Ik wil voorafgaand aan ons eerste bezoek het online aangekochte abonnement verzilveren aan de kassa en de abonnementspassen laten printen, maar niet alle gezinsleden die een online abonnement hebben aangekocht kunnen zich die dag melden aan de kassa. Hoe verloopt het verzilveren verder?
Het is geen probleem als niet iedereen meekomt. Wij kunnen voor de overige personen later het pasje via de reguliere stappen aanmaken.

8. Is een GaiaZOO abonnement persoonsgebonden?
Ja, een jaarabonnement is persoonsgebonden en niet overdraagbaar.

EEN JAARKAART ALS CADEAU


9. Hoe kan ik een jaarkaart of een dagticket aankopen om cadeau te doen aan iemand anders?
Je kunt zowel online als aan de kassa van GaiaZOO een jaarkaart of een dagje een GaiaZOO cadeauvoucher aanschaffen. Je ontvangt een voucher om cadeau te doen. Deze voucher is aan de kassa van GaiaZOO in te wisselen voor een fysiek dagticket of een abonnementspasje. Kijk voor meer informatie op GaiaZOO.nl/Cadeau.

10. Als ik iemand anders een jaarkaart cadeau wil doen, kan dit dan worden ingepakt door GaiaZOO? (Bijvoorbeeld samen met een leuke attentie, zoals een knuffeltje.) Moet ik parkeerkosten betalen als ik het cadeau kom aanschaffen bij de kassa van GaiaZOO?
De cadeauvoucher kan bij de entreekassa worden aangekocht. In overleg met het kassapersoneel hoeven er geen parkeerkosten te worden betaald. Wil je een extra attentie in onze souvenirshop uitzoeken en het cadeautje door ons kassapersoneel in laten pakken? Dat is mogelijk. Meld je dan s.v.p. even aan de kassa, dan ontvang je een tijdelijk entreebewijs. 

11. Kan ik het abonnement van iemand anders verlengen? Ook als diegene niet op hetzelfde adres woont als ik?
Je kunt het beste via de cadeauwebshop een cadeauvoucher voor een abonnementsverlenging aanschaffen. Controleer s.v.p. zelf vooraf of de begunstigde in het bezit is van een actief GaiaZOO abonnement om te voorkomen dat er tijdens het verzilveren van de cadeauvoucher bij de kassa bijbetaald moet worden. Helaas mogen wij dit vanwege privacyredenen niet voor je opzoeken. Je kunt natuurlijk ook een abonnementsverlenging aan de kassa afsluiten. Je dient dan wel in het bezit te zijn van de abonnementsnummer(s) van de begunstigde(n). Als je geen abonnementsnummer(s) hebt, is het alleen mogelijk om een cadeau-voucher voor een nieuw abonnement aan te schaffen. Deze kan tevens als verlenging gebruikt worden, echter het verschilbedrag tussen de prijs van een abonnementsverlenging en nieuw abonnement krijgt men helaas niet terug. 

12. Kunnen wij als vereniging of bedrijf ook abonnementen afsluiten als kerstcadeau voor ons personeel?
Wat is mogelijk! Je kunt hiervoor contact met GaiaZOO opnemen via (0031) (0)45 567 60 70 of info@GaiaZOO.nl

INLOGGEN & PERSOONSGEGEVENS

13. Als ik de profielgegevens van mijn kind wil inzien, hoe kan ik dan het beste inloggen in het klantportaal van GaiaZOO?
Indien één van de ouders ook abonnementhouder van GaiaZOO is en deze ouder op hetzelfde adres woont als het kindje, kan er via de ouder worden ingelogd op het klantportaal. Indien dit niet het geval is, kan een ouder of verzorger toch inloggen. Houd er rekening mee dat het systeem de adresgegevens van deze ouder of verzorger dan koppelt aan het kind. Dit kan achteraf aan de kassa van GaiaZOO worden gewijzigd. Men dient meerderjarig te zijn om een profiel aan te maken op  Mijn.GaiaZOO.nl, dus een kind kan nooit zelf inloggen.

14. Ik kan niet inloggen, omdat ik mijn wachtwoord kwijt ben geraakt. Wat moet ik doen?
Maak dan gebruik van de optie: ‘wachtwoord vergeten’. Je kunt hetzelfde e-mailadres invoeren om een nieuw wachtwoord aan te vragen, maar dat mag ook een ander e-mailadres zijn.

15. Mijn e-mailadres of adres is gewijzigd. Moet ik dit doorgeven? Hoe kan ik deze wijziging(en) het beste doorgeven?
Wijzigingen van persoonsgegevens kun je doorgeven bij de entreekassa van GaiaZOO of door online in te loggen op uw persoonlijke profiel via  Mijn.GaiaZOO.nl. In dit profiel kun je direct je gegevens wijzigen.

16. Tijdens het invullen van mijn telefoonnummer in mijn profiel op mijn.gaiazoo.nl krijg ik de melding dat mijn telefoonnummer niet bestaat. Wat moet ik doen?
Het invoeren van je telefoonnummer is niet verplicht. Later kan het telefoonnummer alsnog worden toegevoegd. Mocht je tijdens het aanmaken van je profiel problemen ondervinden, neem dan contact op met onze klantenservice via (0031) (0) 45 567 60 70 of info@GaiaZOO.nl 

17. Hoe licht ik GaiaZOO in wanneer er sprake is van overlijden van de abonnementhouder? 
De resterende looptijd van het abonnement van de overledene, mag door iemand anders worden overgenomen. Indien de betreffende persoon al een lopend abonnement van GaiaZOO heeft, verlengen wij zijn/haar abonnement met de resterende looptijd. De persoon die de resterende termijn overneemt, mag zich bij de entreekassa van GaiaZOO melden. Men dient mee te nemen: het abonnementspasje van de overleden persoon en een overlijdensverklaring.

ABONNEMENTSVOORDELEN


18. Ik heb gebruik gemaakt van het online afsluiten of verlengen van mijn abonnement. Hoe kom ik in het bezit van de bijbehorende Voordeelfolder 2020?
De Voordeelfolder kan bij de entreekassa worden afgehaald, bijvoorbeeld op de eerst geplande bezoekdag. Je ontvangt één folder per abonnement dus bewaar deze goed. Je kunt je abonnementspas(en) handig opbergen in het insteekmapje van de Voordeelfolder. 

19. Mijn abonnement loopt over twee kalenderjaren pas af. Hoe kom ik in het bezit van de Voordeelfolder 2020?
Ieder jaar wordt er een nieuwe Voordeelfolder uitgebracht, die alleen in het betreffende jaar geldig is. Bij een looptijd van het abonnement over twee verschillende kalenderjaren mag men van beide kalenderjaren de Voordeelfolder ontvangen. In het begin van elk nieuw kalenderjaar wordt de Voordeelfolder van het betreffende jaar uitgegeven aan de kassa van GaiaZOO. Deze folder is alleen te gebruiken in het aangegeven kalender jaar en alleen indien het abonnement dan actief/lopend is. De uitgebreide informatie en voorwaarden staan niet in de folder en zijn alleen te vinden op onze website:  Mijn.GaiaZOO.nl

20. Welke voorwaarden zijn van toepassing op de Voordeelfolder 2020, die ik ontvang bij mijn abonnement en waarmee ik met korting andere attracties kan bezoeken?
Je vindt een volledig overzicht van deze voordelen en de bijbehorende voorwaarden op:  Mijn.GaiaZOO.nl

21. Waar vind ik de uitgebreide informatie en voorwaarden van alle voordelen voor GaiaZOO abonnementhouders uit de Voordeelfolder 2020?
U vindt een volledig overzicht van deze voordelen en de bijbehorende voorwaarden op:  Mijn.GaiaZOO.nl

22. Zijn de voordelen die ik ontvang bij mijn abonnement in 2020 en beschreven staan in de Voordeelfolder 2020 alleen voor mijzelf geldig of kunnen niet-abonnementhouders hier ook gebruik van maken?
Deze voordelen zijn enkel geldig voor de abonnementhouder die de Voordeelfolder heeft ontvangen. Een abonnementspas is persoonsgebonden en net als de Voordeelfolder, niet overdraagbaar.

23. Ik wil een partner-attractie met korting bezoeken. Wat moet ik meenemen en wat zijn de voorwaarden?
Je dient de abonnementspas en de Voordeelfolder, behorende bij je geldige abonnement, mee te nemen bij een bezoek aan een partner-attractie.

24. Wat houdt de introduceekorting in? Wat zijn de voorwaarden die gelden als ik gebruik wil maken van de introduceekorting.
Je ontvangt in het betreffende kalenderjaar onbeperkt 50% korting op het reguliere kassatarief voor maximaal 4 personen (of introducés) per bezoekdag.
De geldende kassatarieven kun je terugvinden op onze website: /bezoekers/plan-je-bezoek/prijzen/
De korting wordt alleen bij de entreekassa van GaiaZOO verstrekt en is niet te combineren met andere acties/kortingen.
De GaiaZOO abohouder dient samen met de introducé(es) het park te bezoeken. Het is dus niet mogelijk om je abonnement mee te geven aan een introducés die zonder jou het park met korting wil bezoeken.

25. Hoelang is mijn GaiaZOO abonnement geldig? Mag ik GaiaZOO met mijn abonnement onbeperkt bezoeken?Het jaarabonnement is 365 dagen (en in geval van een schrikkeljaar 366 dagen) geldig. Men mag in deze periode onbeperkt het park bezoeken. In geval van evenementen en activiteiten, georganiseerd door GaiaZOO, staat in de evenementenkalender (/bezoekers/plan-je-bezoek/evenementen-en-activiteiten/) beschreven of abonnementhouders wel of niet kosteloos kunnen deelnemen.

26. Waar vind ik een overzicht van alle voordelen waarvan ik als abonnementhouder gebruik kan maken (de Voordelen voor Vrienden) en wat houden deze voorwaarden in?
Meer informatie en een uitgebreide toelichting van de geldende voorwaarden vind je hier: /15621.aspx  

27. Geldt er voor GaiaZOO abonnementhouders een gunstig parkeertarief om te parkeren op de algemene bezoekersparkeerplaats van GaiaZOO? Wat zijn de mogelijkheden en voorwaarden?
Voor abonnementhouders is er op vertoon van hun geldige abonnementspas aan de entreekassa van GaiaZOO, een parkeerticket verkrijgbaar voor € 5,- per keer of een parkeerstrippenkaart a € 35,- voor 10x parkeren tegen een tarief van € 3,50 per keer. Deze parkeerstrippenkaart is te gebruiken zolang uw abonnement loopt. 

28. Kan ik met mijn abonnementspas kosteloos gebruik maken van alle evenementen of activiteiten die GaiaZOO organiseert? En hoe zit dat met evenementen of activiteiten die plaatsvinden buiten openingsuren?
In geval van evenementen en activiteiten, georganiseerd door GaiaZOO, staat in de evenementenkalender (/bezoekers/plan-je-bezoek/evenementen-en-activiteiten/) beschreven of abonnementhouders wel of niet kosteloos kunnen deelnemen. Zeer sporadisch komt het voor dat het park eerder sluit vanwege een besloten feest. Mocht dit voorkomen, dan wordt dit voor je het park betreedt gecommuniceerd.

ALGEMENE VRAGEN

29. Hoe meld ik me aan voor het ontvangen van de GaiaZOO nieuwsbrief?
Je kunt je aanmelden voor de nieuwsbrief via onze website: /bezoekers/aanmelden-nieuwsbrief/ of door in te loggen op je persoonlijke profiel via Mijn.GaiaZOO.nl en je voorkeuren aan te geven.

30. Ik ben abonnementhouder van GaiaZOO, maar wens niet alle berichtgevingen te ontvangen. Hoe en waar kan ik me hiervoor afmelden?
Je kunt dit persoonlijk bij ons kassapersoneel aangeven of je wensen per e-mail aan ons kenbaar maken via: info@GaiaZOO.nl 

31. Mijn vraag staat niet tussen de veel gestelde vragen. Waar kan ik met mijn vraag terecht?
Stel je vraag persoonlijk bij ons kassapersoneel, telefonisch via (0031) (0)45 567 60 70 of per e-mail via: info@GaiaZOO.nl 

Deel deze pagina

Je wordt binnen 3 seconden doorverwezen naar GaiaZOO