Veel gestelde vragen

Heb je een vraag aan GaiaZOO? GaiaZOO krijgt dagelijks veel vragen binnen. De meest gestelde vragen staan daarom hieronder.


flamingo

Is GaiaZOO open? 
GaiaZOO is vanaf donderdag 27 januari dagelijks geopend van 10.00 tot 16.00 uur.  

Hoe reserveer ik mijn bezoek? 
Vanwege de gestelde capaciteitsnormen vragen we je om vooraf je bezoek te reserverenVoor abonnementhouders is het reserveren van je bezoekdag vooralsnog niet nodig. 

Je kunt een ticket voor een bezoek aan GaiaZOO via onze website bestellen: 
• Dagbezoekers kunnen hiereen ticket en een tijdslot reserveren voor een bezoek. 
• Tickets gekocht via derden kunnen hiereen tijdslot reserveren. 

Heb jij een kindje jonger dan drie jaar? Dan vragen wij je om online ook een gratis kinderticket te reserveren. 

Moet ik in het bezit zijn van een coronatoegangsbewijs voor een bezoek aan GaiaZOO? 
GaiaZOO zal naar een coronatoegangsbewijs (QR-code) vragen bij het betreden van de ZOO op basis van het 3G-beleid (vanaf 13 jaar). Hierbij krijgen mensen die gevaccineerd zijn, hersteld van Covid-19 of in de afgelopen 24 uur negatief getest zijn, toegang tot GaiaZOOHeb je klachten? Dan vragen we je om thuis te blijven. 

Moet ik in GaiaZOO een mondmasker dragen?
Mondkapjes zijn verplicht (vanaf 13 jaar) in alle publieke binnenlocaties. We adviseren om ook buiten een mondkapje te dragen wanneer het moeilijk is om 1,5 meter afstand te houden. Zorg ervoor dat het mondkapje neus, mond en kin bedekt.

Moet ik mijn e-tickets printen? 
Toegang tot de ZOO is mogelijk op vertoon van geprint e-ticket, maar de tickets kunnen ook vanaf een tablet/smartphone gescand worden. De streepjescodes moeten wel duidelijk zichtbaar zijn. 

Ik heb een ticket, maar wil mijn bezoek verzetten. Wat moet ik doen? 
Online aangekochte tickets worden niet gerestitueerd. Voor tickets rechtstreeks aangeschaft via GaiaZOO geldt tot 48 uur voor je bezoekdag kun je een verzoek indienen bij Global Ticket (ticketsupport@GaiaZOO.nlof via +31 (0)45 203 1170) voor het wijzigen van je bezoekdatum en aankomsttijd, mits beschikbaar. 
 
Ik had al een GaiaZOO-ticket aangeschaft, met een bezoekdatum gedurende de lockdown, wat kan ik het beste doen?  
Als je een GaiaZOO-ticket op datum hebt aangeschaft met geldigheid tussen 19 december en 26 januari ontvang je van GaiaZOO bericht. Je kunt GaiaZOO op een ander moment alsnog bezoeken. De instructies over het wijzigen van je bezoekdag worden toegestuurd per mail. 

Heb je tussen 19 december en 26 januari een actieticket gekocht via een ander kanaal dan de GaiaZOO ticketwebshop? 

1. Neem met de actiepartner contact op in verband met vragen over het aangekochte toegangsticket. 

2. Wil je een GaiaZOO tijdslotreservering van datum veranderen?  
Als je een GaiaZOO tijdslot hebt gereserverd tussen 19 december en 26 januari ontvang je van GaiaZOO bericht. Je kunt GaiaZOO op een ander moment alsnog bezoeken. De instructies over het wijzigen van je bezoekdag worden toegestuurd per mail. 

Heb je ook een los product zoals een parkeer e-ticket, Culinaire Safari of privé-rondleiding geboekt?  
Net zoals jouw toegangsticket voor GaiaZOO blijven ook je andere aangekochte e-tickets geldig. 

ABONNEMENTSVRAGEN 

Ontvang ik als abonnementhouder compensatie voor de dagen dat GaiaZOO door de lockdown gesloten is geweest?
Vragen & antwoorden over abonnementen en coronacompensatie vind je hier. 

Mijn abonnement loopt binnenkort af. Kan ik verlengen? 
Met een GaiaZOO-abonnement steun je de dierentuin. Verlengen kan altijd via Mijn.GaiaZOO.nl 

Waar kan ik een adreswijziging doorgeven? 
Je kunt via Mijn.GaiaZOO.nl eenvoudig een eigen account aanmaken, waarna je zelf bepaalde persoonsgegevens kunt wijzigen. 

Wanneer loopt mijn GaiaZOO abonnement af? 
Je kunt via Mijn.GaiaZOO.nl eenvoudig een eigen account aanmaken, waarna je de geldigheid van je abonnement kunt checken. Hier is ook de einddatum van het abonnement van jou en eventueel je gezinsleden terug te vinden. 

Ik ben abonnementhouder en ik moet mijn pasje nog ophalen. 
Op je bezoekdag neem je zowel je bestelbevestiging als je tijdslotreservering mee naar de abonnementenkassa. Hier ontvang je een pasje.  

Meer vragen over je abonnement? 
Alles over je abonnement vind je op deze pagina. 

 
OVERIGE VRAGEN  

Zijn er laadpalen beschikbaar, om mijn voertuig op te laden? 
Ja, er zijn op de bezoekersparkeerplaats 10 plaatsen beschikbaar voor het opladen van je voertuig. 

Heeft GaiaZOO een overdekte fietsenstalling? 
Er is een mogelijkheid voor het stallen van je fiets. Deze is echter niet overdekt en niet bewaakt. GaiaZOO heeft geen mogelijkheid om elektrische fietsen op te laden.  

Zijn honden toegestaan? 
Huisdieren zijn in verband met de veiligheid van onze dieren niet toegestaan. De enige uitzondering hierop zijn assistentiehonden. Onder bepaalde voorwaarden mag een assistentiehond mee naar binnen. Neem altijd eerst contact met ons op via info@GaiaZOO.nl  GaiaZOO kan geen opvang bieden voor (huis)dieren van bezoekers. Het achterlaten van huisdieren in de auto zal altijd leiden tot het informeren van de politie over dit feit. 
 
Zijn er in GaiaZOO bolderkar te huur? 
In GaiaZOO zijn geen bolderkarren te huur. 
 
Zijn er in GaiaZOO kluisjes te huur? 
In GaiaZOO zijn geen kluisjes te huur. 
 
Welk adres kan ik in mijn navigatiesysteem invoeren om bij GaiaZOO te komen? 
GaiaZOO - Gaiaboulevard 1 Kerkrade 

Overige vragen? 
Voor overige vragen kun je contact opnemen via +31 (0)45 567 60 70 of via info@GaiaZOO.nl 

Deel deze pagina

Je wordt binnen 3 seconden doorverwezen naar GaiaZOO